Norwegian (Bokmål) English 
Studentsamskipnaden i Østfold. Bedre sammen.
facebook hm
sio-logo

Stadion

img 0018
Vaskeri

Vaskeriet ligger i hus 15. Vaskeriet har «førstemann til mølla» prinsippet og du trenger ikke vaskekort eller å reservere tid. 

Ikke sett på vaskemaskinene etter kl2200, det er tynne vegger mot de som bor over og på siden av vaskeriet.

Vaskeriet rommer tre små vaskemaskiner, samt to store og to tørketromler.
Du må ta med ditt eget vaskemiddel!

Husk å hente ut vasken din så fort den er ferdig, slik at du ikke okkuperer maskinen for de andre. Ta tiden på maskinen.
Post

Du finner postkassene på endevegg ved hus 15. Postkassene er fordelt pr kollektiv.

OBS! Når du melder flytting til posten så er det viktig at du får med hybelnummeret til din bolig.
Hybelnummer skal også alltid settes på pakker du bestiller. Husk å endre det på dine profiler som på ebay, nelly osv.


Din adresse er:
Peder Ankersgate 13,15 eller 17 (A - D)
1771 Halden


Hvis du har bestilt en pakke som ikke får plass i postkassen, hentes den på:
Coop Extra Halden
Grønland 6
1767 Halden
hente pakke stadion
Problemer med internettkoblingen

WI-FI: EDUROAM

Hvis du får problemer med nettet, prøv følgende før du tar kontakt med oss: 
  • Sjekk om egen maskin virker på egen hybel
  • Sjekk om nabos maskin virker hos nabo
  • Sjekk om egen maskin virker hos nabo
  • Sjekk om nabos maskin virker på egen hybel 

Hvis minst en maskin virker på hver hybel så er det ikke nettverksproblemer, og bruker må søke etter feil på egen maskin.

WI-FI: Ta kontakt med it-vakt om problemet vedvarer.
Viker ikke det kablede nettverket, meld inn feil via din side. Vaktmester vil da komme og sjekke omuttaket mottar signaler.


IT –drift har akseptert midlertidig bruk av private trådløse aksesspunkter under forutsetning av at disse benyttes på kanal 1,6 eller 11 på 2,4Ghz-båndet (IEEE 802111g) eller hvor som helst på 5Ghz-båndet.
Benytter du andre kanaler, vil du svekke det trådløse nettverket eduroam.  
Hva gjør du hvis du opplever plagsom støy?

Husk at du bor med andre og må akseptere støy til en viss grad. I følge norsk lov har imidlertid ikke naboen din lov til forstyrre den alminnelige fred og orden med unødvendig mye støy. 

I boreglementet står det: 
Leietakerne plikter å respektere hverandres behov for ro. Etter kl. 23.00 på hverdager og kl. 24.00 på helg/natt til helligdag. På dager før helligdager skal det være ro i boligen, og på eiendommen for øvrig. Den enkelte leietaker er ansvarlig for gjesters opptreden i boligen, fellesarealet og på eiendommen for øvrig. Klarer ikke leietakeren å holde sine gjester rolige, plikter han å sørge for assistanse.
Dette er lovfestet i grunnloven § 3.


SECURITAS: TLF 907 84 853
POLITI: 02800



Her er noen tips til hva du kan gjøre dersom du opplever støy: 
  1. Snakk med naboen din og prøv å finne en løsning sammen. Dette vil ofte være den beste løsningen da det fremmer et godt bomiljø for alle parter. 
  2. Ring Securitas vakttelefon: (+47) 907 84 853. Husk å oppgi at du ringer fra Remmen, dette er et fellesnr for Bjølstad og Remmen
  3. Send en klage til oss til siost@hiof.no der du beskriver hendelsen og involverte parter.
Melde fra om feil og mangler i boligen

Hvis du oppdager feil og mangler i din bolig under tiden du bor der, skal dette meldes på din side i unialltid. Feilmeldingen sendes direkte til vaktmester som kommer og ser på saken. Dette kan være alt fra lyspærer, varmekabler, ødelagt vegg og ovner.


Slik gjør du:
  1. Logg deg inn på din side https://siost.unialltid.no
  2. På forsiden velger du «Henvendelser»
  3. Her skriver du inn hva henvendelsen gjelder.

OBS: Du må huke av for "godtar innlåsing" hvis du synes det er greit at vaktmesteren låser seg inn for å se på problemet. Hvis du ikke synes det er greit, så må du ringe vaktmesteren og avtale et tidspunkt for når det passer. Det er kun om det gjelder en sak som inne på ditt private rom.



Har du andre spørsmål som ikke gjelder fysiske ting ved din bolig, men om kontrakt, studentkort, koder og andre generelle spørsmål, kan du sjekke her eller henvende deg på mail
Renhold

Søppel/avfall
Oppbevaring av søppel i gangene skal ikke skje. Skal du ta med søppel på vei ut, la den stå på rommet frem til du går.

Søppel skal kastes i beholdere. Beholdere står under tribunen mellom hus 13 og 15.
Papp og papir skal kastes i søppelrom som er tvers over postkassene.



Ukentlig vaskesjekk
Vi anbefaler at dere i fellesskap i kollektivet snakker sammen og lager de rutinene dere ønsker å ha. Dette bidrar til et rent og godt bomiljø.
Vi sjekker ikke enkletter eller parleiligheter.

Den ukentlige vasken skal bestå av:
  • Tømme søppel (skal selvsagt gjøres kontinuerlig)
  • Gulv
  • Kjøkkenbenker og skap
  • Komfyrer og platetopper
  • Kjøkkenvask og kraner
  • Generelt ryddes i området


Semestervask
..gjøres en gang i semesteret. I høstsemesteret vil denne sjekken gjennomføres i november, og på vårsemesteret i mai (Før 17. mai).

Det blir utdelt lister fra SiØ hvor oppgaver blir tildelt hvert rom. Du er ansvarlig for den oppgaven som er tildelt ditt rom.  Du må gjerne bytte oppgave med en annen, men når sjekken gjennomføres er du ansvarlig for at din oppgave er gjort.
Ikke godkjent vask av din oppgave belastes  med 500 NOK
Hvis du er i praksis eller ikke befinner deg i hybelen under tiden semestervask sjekkes, kan du sende en epost til siost@hiof.no for å avtale en annen dato.
 
Igjen: Vi sjekker ikke enkletter eller parleiligheter.


Vaskeutstyr
SiØ setter ut startpakker i kollektiv.
Dette inkluderer:
  • Moppestativ
  • Bøtter
  • Kluter
  • Noe såpe
Såpe og kluter blir ikke etterfylt, dette er beboers ansvar å anskaffe. Startpakkene skal være tilgjengelige fra 1 august og er ment som starthjelp ved innflytting.

Hvis det ikke er sentralstøvsuger der du bor, og du ønsker støvsuger, må du selv ta med dette (sentralstøvsuger finnes på Nye Remmen og Bjølstad 4).



Vaskesjekk i forbindelse med utflytting, se her
Ved utflytting skal hele hybelen vaskes ut og det skal alltid meldes om tid for vaskesjekk. Dette kan du melde til siost@hiof.no
Røyking

Alle våre boliger er røykfrie. Det er ikke tillatt å røyke inne.
Røyking må foregå ute på anviste plasser. Røyking rett utenfor innganger er heller ikke lov.

OBS: røyklukt kan være svært vanskelig og kostbart å få vekk. Har du røyket inne og det lukter når du flytter, vil du få et rengjøringsgebyr. Dette kan variere fra 5000 - 12000 NOK
Branninstruks

Brannalarmen er ikke direkte koblet til brannvesenet. Hvis det alarmen ringer, må du finne ut om det faktisk brenner og i tilfelle ringe 110. Følg branninstruksen

Hvis det er en uønsket alarm, så må du ned i vaskerommet for å avstille brannklokkene. Du finner instruks på dette ved brannpanelet. Når klokkene er tiet må du kontakte Magne, 90671411, så han kan komme og tilbakestille panelet. 

n%c3%b8dnummer

 
sio-logo beige
Høgskolesenteret på Remmen, 1757 Halden
Telefon: 69 60 84 00

E-post: studentsamskipnaden@hiof.no


Cookies  -  Personvernerklæring
Sosiale medier