Vi benytter Cookies på våre nettsider. Du godtar bruk av Cookies ved å klikke på «Aksepter», og kan fortsette å bruke siden som vanlig. Les mer om bruk av cookies her.
Vi tilbyr overnatting på korttidsleie for studenter som skal på samling, kurs, i praksis eller andre aktiviteter knyttet Høgskolen i Østfold og Fagskolen i Viken.
Ved ledig kapasitet tilbyr vi også denne tjenesten til ansatte og andre med tilknytning til lærerstedet.
Hvordan booke korttidsleie Har du ikke en brukerprofil, må du opprette dette. Vi anbefaler også at du laster ned SiØ bolig appen. På dem måten blir du varslet og får informasjon om din søknad og bolig.
Bestill din overnatting i god tid, og senest innen kl.12.00 dagen før ankomst. Ved ønske om bestilling etter dette tidspunktet anbefaler vi at du tar kontakt med boligkontoret. Bestillinger lagt inn i løpet av en helg eller helligdag vil først bli behandlet første påfølgende virkedag.
Gruppebestilling
Ved flere enn 5 personer i samme booking regnes det som en gruppebestilling. Gruppebestillinger skal bestilles via e-post. E-posten skal inneholde informasjon om bestiller, referansenummer og fakturaadresse. Navn og tlf til gjestene skal oversendes senest 5 dager før bestillingen starter.
Kansellering
Kansellering av korttidsleie skal alltid gjøre pr. e-post, og senest kl.12.00 dagen før ankomst. Kansellering senere enn dette vil medføre et kanselleringsgebyr på 500,-
Gruppebestillinger har andre regler for avbestilling. Endring av datoer, antall rom eller kansellering av hele bestillingen skal skje senes 30 dager før ankomst. Bestilling av rom etter denne fristen belastes i sin helhet.
Ved kansellering husk å send e-post.
INN OG UTFLYTTING
Innflytting kan tidligst skje kl.15.00 og utflytting senest kl.11.00. Avtale om senere avreise skal alltid avtales med boligkontoret.
Nøkkelkort kan hentes på servicekontoret på Bjølstad. Kontorets åpningstid er 09.00 - 15.00.
Kommer du etter ordinære åpningstider ber vi deg ta kontakt, slik at vi får gitt deg beskjed hvor du kan finne nøkkelkort.
Prisjustering vil kunne forekomme årlig i henhold til KPI.
OM ROMMENE
Kortidsleiehyblene er i et kollektiv. Alle rommene er ca.10 kvm og deler bad med et annet rom. Rommet erutstyrt med dyne, pute og et lite håndkle. Du må ha med eget sengetøy. (sengen er 90 cm bred, og det er standard 200 cm dyner)
Fellesarealet har to kjøkken som er komplett utstyrt med det du trenger for å lage mat. Rommet har tilhørende kjøleskap som man deler med et annet rom. Det er et eget skap på kjøkkenet til rommet.
I Fellesarealet er det trådløst nett (eduroam) og på rommene er det nettuttak i veggen. Internett er inkludert i prisen.
Praktisk informasjon Boligens adresse: BRA Veien 6 D, 1783 Halden.
Parkering: Det er en stor parkeringsplass rett foran boligene som tilhører Høgskolen. Her kan du parkere. Det er ikke behov for noe parkeringsbevis. Det er gratis å parkere her.
Innflytting: Nøkkelkort skal hentes på servicekontoret mellom kl.09.00 - 15.00. Servicekontoret finner du i 1 etg i Tårnet.Ved ankomst etter kontortid, skal det gis beskjed slik at du får informasjon om hvor nøkkelkort kan hentes. Ved ankomst i en helg, vil du motta en SMS om hvor du kan finne nøkkelkortet.
Melde feil og mangler: Du benytter SiØ bolig appen for å melde fra dersom feil i boligen oppstår under oppholdet. Logg deg inn, gå til «henvendelser» og fyll inn din henvendelse i skjema som kommer opp.
Betaling: Du vil motta en faktura dagen du flytter inn. Denne kan betales via appen med direkte kortbetaling, eller benytte faktura som du får tilsendt på epost. Fakturaen har 14 dagers betalingsfrist.
Ved ikke betalt faktura, vil det komme 1 purring og deretter sendes det til inkasso.
Kaste søppel: Det finnes nedgravde avfallsbeholdere på området. Disse finner du ved gangveien fra boligene til Høgskolen. Det sorteres på restavfall, papp/papir, glass/metall. Til matavfall benytte det egne grønne matposer, men skal kastes i restavfall.
Har du låst deg ute eller mistet nøkkelkort: På dagtid kan servicekontoret kontaktes. På kvelder og helger før kl.22.00, så kan man ringe studentvakt. Etter kl.22.00 er det Securitas som kontaktes. Telefonnummer finner du lenger ned på siden.
Utflytting: Avreise skal skje innen kl.11.00 siste dag i din bestilling. Ved avreise senere skal dette avtales med de på boligkontoret.
Ved avreise skal du tømme søppel (helt ut i avfallsbeholdere) rydde ut av kjøleskap og skap på kjøkkenet. Fellesarealet skal forlates i hyggelig stand. Dersom du vet at du skal tilbake, kan du beholde ditt nøkkelkort. Er dette din siste gang hos oss, kan dette leveres på boligkontoret ved avreise.
KONTAKTINFORMASJON
SiØ Boligkontor Tlf: 69191919 E-post:siost@hiof.no Boligkontoradresse: BRA veien 8, 1783 Halden Åpningstider: mandag til fredag, kl.09.00 - 15.00
Andre nyttige telefon nummer: Studentvakt (kl.15.30-22-00), tlf: 941 41 538 Securitas (kl.22.00 - 08.00) tlf: 22 57 73 43