Assistert selvhjelp - perfeksjonisme

Assistert selvhjelp - perfeksjonisme

Har du tendens til å stille urimelige og urealistiske krav til deg selv og omverden? Eller strever du med overdreven selvkritikk? Dette verktøyet kan hjelpe deg til å bli bevisst på hva du forteller deg selv og hva du tenker og gjør så du kan endre gamle mønstre.


Perfeksjonisme handler om overdreven streben etter uoppnåelige eller urimelige mål. Livet er ofte svart/hvitt, og det finnes ikke noen mellomting mellom suksess og nederlag. Samtidig som det er vanskelig å være fornøyd og tilfreds, selv når det er "perfekt".

Verktøyet fokuserer på bevissgjøring i forhold til den indre dialogen (selvkritikk). Det tar også for seg «leveregler», som inviterer til utforskning av opprinnelse for tankesett og atferd, og alternativer til de høye krav og standarder som er etablert. Dersom du blir mer bevisst på dette kan du vurdere om de høye kravene og standarden du lever etter faktisk hjelper deg å oppnå egne mål i livet. Dette kan være knyttet til å unngå stadige utfordringer på jobb eller i nære relasjoner, som følge av de høye kravene til deg selv og/eller omgivelsene.
  • Teknikker for å mestre stress og belastninger
  • 6 deler, styr eget tempo
  • For mobil, nettbrett eller data
  • Psykologutviklet
Du kan lese mer om verktøyet her.

Vi har flere lisenser tilgjengelige for studenter ved HiØ og FiV slik at dere kan få tilgang til Assistert selvhjelp gratis.

Fyll ut skjemaet for å få tilsendt kode:
 
ARTIKLER - SE ALLE
SHoT-resultatene 2022 – hva gjør SiØ?
Studentenes Helse- og trivselsundersøkelse (SHoT) viser at studentenes livskvalitet har bedret seg siden pandemien, men at den...
SHoT-resultatene 2022 – hva gjør SiØ?
En guide til å bo i kollektiv
Det kan være nytt og spennende å flytte inn i kollektiv. Her er en guide som vil hjelpe deg litt på vei.
En guide til å bo i kollektiv
ADHD-grupper
Vi starter grupper for studenter med ADHD.
ADHD-grupper