Assistert selvhjelp - stress

Assistert selvhjelp - stress

Sliter du med stress? Utbrenthet, for mye stress over tid og belastninger er preget av at man blir utmattet mye fortere enn vanlig. Dette verktøyet hjelper deg til å bli bevisst på hva du tenker og gjør, samt hva som vil bidra til å mestre og redusere stress og press fra både deg selv andre.


Dette verktøyet fokuserer på hvordan man skal mestre stress og belastninger, med særlig fokus på utbrenthet som potensielle delproblemer. Verktøyet inneholder psykoedukasjon om stress og forholdet mellom indre og ytre krav. Det gis en innføring i symptomer på utbrenthet. Fokuset i verktøyet er på å finne en balanse mellom aktivitet og hvile, samt å sette grenser ovenfor omgivelsene.

Dette nettbaserte mestringsverktøyet rettet mot søvnvansker inneholder øvelser, oppgaver og informasjon som psykologer bruker i behandling av søvnvansker/insomni. Verktøy er basert på den anerkjente metoden kognitiv terapi og inneholder metoder som søvnrestriksjon og søvn-hygiene.
  • Teknikker for å mestre stress og belastninger
  • 6 deler, styr eget tempo
  • For mobil, nettbrett eller data
  • Psykologutviklet
Du kan lese mer om verktøyet her

Vi har flere lisenser tilgjengelige for studenter ved HiØ og FiV slik at dere kan få tilgang til Assistert selvhjelp gratis.

Fyll ut skjemaet for å få tilsendt kode:
 
ARTIKLER - SE ALLE
SHoT-resultatene 2022 – hva gjør SiØ?
Studentenes Helse- og trivselsundersøkelse (SHoT) viser at studentenes livskvalitet har bedret seg siden pandemien, men at den...
SHoT-resultatene 2022 – hva gjør SiØ?
En guide til å bo i kollektiv
Det kan være nytt og spennende å flytte inn i kollektiv. Her er en guide som vil hjelpe deg litt på vei.
En guide til å bo i kollektiv
ADHD-grupper
Vi starter grupper for studenter med ADHD.
ADHD-grupper